Dokumentacja osobowa i płacowa
Informacje dla osób poszukujących swoich dokumentów
W związku z reformą ubezpieczeń społecznych oraz koniecznością naliczenia kapitału początkowego wiele osób poszukuje dokumentacji związanej z przebiegiem ich zatrudnienia. Choć wiele instytucji już nie istnieje, pracownicy Archiwum Narodowego w Krakowie często mogą pomóc w odszukaniu akt osobowych, list płac oraz kartotek wynagrodzeń.
- Najlepiej zacząć od sprawdzenia czy instytucja lub zakład, w której Państwo pracowali jeszcze istnieje. Pod starym adresem, ale często pod zmienioną nazwą nadal może funkcjonować Państwa zakład pracy. Oczywiście firma mogła się również przeprowadzić w inne miejsce. Korzystając z dowolnej wyszukiwarki internetowej lub książki telefonicznej można sprawdzić w Internecie, czy przedsiębiorstwo, w którym pracowaliśmy, nadal istnieje. W tym celu można również skorzystać z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Jeżeli mamy pewność, że instytucja której poszukujemy już nie istnieje, jej dokumentację przejąć mógł organ założycielski, sukcesor lub firma przechowująca odpłatnie dokumentację.
Cześć tego typu danych możemy odszukać w specjalnej bazie przygotowanej przez Naczelną Dyrekcję Archiwów Państwowych lub przez stronę ZUS.
W przypadku, gdy Państwa zakład zatrudniał mniej niż 20 osób, niezbędne informacje może posiadać ZUS.
- Jeśli poszukiwanie w
- Internecie i podanych bazach jest dla Państwa zbyt trudne, można poprosić o pomoc pracownika Archiwum. Punkt informacyjny Archiwum Narodowego w Krakowie został zorganizowany w 1992 r. Działa w budynku Archiwum przy Siennej 16 (pok. 1). Korzystając z posiadanych danych pomagamy, w miarę możliwości, odszukać informacje o miejscu przechowywania dokumentów niezbędnych do uzyskania emerytury.
Punkt informacyjny Archiwum czynny jest:
- w poniedziałek w godzinach 8.00 - 17.00
- od wtorku do piątku w godzinach 8.00 - 15.00.
Informacje można uzyskać również pod numerem telefonu +48 12 421 37 33 w godzianach pracy punktu.
Pamiętać należy, że Archiwum Narodowe w Krakowie nie przechowuje dokumentacji osobowo-płacowej wszystkich pomiotów działających w Małopolsce. W chwili obecnej przechowujemy dokumentację jedynie kilkudziesięciu podmiotów. Pełną listę wszystkich podmiotów znajdą Państwo tutaj.
Ponadto część przechowywanej przez nas początkowo dokumentacji ze względu na brak miejsca w magazynie została przekazana do Archiwum Państwowego Dokumentacji Osobowej i Płacowej w Milanówku. Obecnie znajduje się w Archiwum Dokumentacji Osobowej i Płacowej Archiwum Państowego w Warszawie, ul. Stefana Okrzei 105-822 Milanówek.
Pełna lista podmiotów, których dokumentację przekazano.
Jednocześnie informujemy, że wnioski w celu uzyskania do celów emerytalnych i innych kopii i odpisów z dokumentacji przekazanej do Milanówka należy składać (najlepiej drogą listową) bezpośrednio do Archiwum Dokumentacji Osobowej i Płacowej w Milanówku. Wzór stosownego wniosku można otrzymać w dowolnym archiwum lub osobiście pobrać i wydrukować ze strony internetowej.
Main menu
- O ArchiwumNajważniejsze informacje o Archiwum
- Zasób i udostępnianieNasze archiwalia i jak z nich skorzystać
- Nadzór archiwalnyPostępowanie z dokumentacją
- Profilaktyka i konserwacjaJak zadbać o dokumenty
- Edukacja i wydawnictwaWiedza i materiały, którymi chcemy się podzielić
- Wystawy i galerieSkarby prosto z półek archiwalnych